Friday 26 August 2011

One Day Before Last School(Raya)

Huhu , sblum pkul 12.30 , mcam biasa arr , g lepak rumah Aina jap before blum12.30 lagi ,
Ierda smpai dah , Sha ngn Atif pun dah smpai kat rumah Aina , so nak gerak dah laa masuk skolah .
Aku dngan Atif bajet giler dngan sluar Forest Line Pink kami , HAHA , bak kata orng kedah chewi laa?
HAHA , budak pagi ramai usya sluar line pink kami , HAHA .
Nak tau beli kat mana , p cari kat Perak , HAHAHAHA .
Sapa geng kami yg baca blog nie , faham laa kan ?HAHA :D
Time nak naik atas masuk dlam class , tetiba bunyi mercun bola .Smua pakat terkejutt ,
Nie smua kerja budak MPV laa , HAHA ,Maklum laa , dorang kan last school for this year , suka hati mak bapak depa ar nak buad apa , jngan dok kacau hidup kami sudah .
Cukup laa masa first day masuk skolah dulu , kena kacau teruk gilaa dngan depa ,malu di buatnya .
Tetibe dngar peguguman kata smua ckgu meeting , haa , tnggu bpak g , H U R R R R EY laa kami :)
Dah la last day , enjoy bising ar .Boring dok class , boring baca buku Impiana Misteri Terbongkar tuu , turun bawah jap , p kacau orang tngah buad maksiat , HAHA , buat date lah senang nak fahamkan .
Bukan nak kata laa , pengawas pun buad date skali , ape barang wehh .
Sikit kami xrespect , tahun nie , pngwas macm taik lagi , disiplin pangkah(X) twrus laa kalau tngok .
Tngah dok meronda sakan tuu , dngar pnguman pulak kata kena p surau smbhyang Zohor ,
Lpas smhyang Zuhur , buat majlis Khatam Al - Quran ,lepas majlis khtam tuu ada majlis bagi beras untuk orang susah & orng yg dpat biasiswa .
Hmm , sedih pun ada sbb kebanyakkan nya semua berlagak kaya , dah miskin tuu buat laa cara susah .
Nie kaa smpai malu tak mau amlik beras , ape yg di malukna nya?Terima laa dngan seadanya naseb kita .
Nie tak , BERLAGAK (!)rasa mcam nak p penampaq jaa budak macam tuu .
Slepas slesai majlis bagi beras tuu , Tok Wan Rusuli bagi ucapan skit , dia kata Insyallah kejap lagi dpat peguguman budak ptng boleh balik awal .
HAHA , sungguh bahagia nya , HAHAH .lapo sbnarnye , dngan hujan lebat lagi .gantok pun ada .
Lastly , tepat pkul 4.30 dpat balik awal , then ada sesi salam - salaman dngan ckgu kat kantin .
Rasa terharu sbb nak raya dah ^_^ kann , salam dngan smua ckgu sesi ptng , yg paling terharu nya , guru class aku  Cikgu Aishah , dia p cium aku mcam nenek aku dok cium , HAHA , shocked dohh .
Tak penah nya p buang tabiat cium aku mcam tuu , HAHA , btw , aku memang syg kat cikgu tuu pun , mana tak nya  she is understand and sporting (!)Mmmmuah lah kat cikgu ;)
Aku pulak salam dngan kawan2 aku , salam dngan atif ,aina, sya,ierda,atiey,ainarah,syima ,amira,darul ,aida ngn ramai lagi lahh .Semua nya pakat dok kata Selamat Hari Raya , kalau ada buat salah harap diampun ('',) , memang dah ampun lama dah :P
HAHA , lpas salam ,tunggu apa lagi , balik lahh , dngan hujan lagi , memang romantic lahh , HAHA .
Tunggu kat bustop smpai pkul 5.30 , Aina ngn Atif pun volunteer nak teman aku tnggu , HAHA , smbil tu main hujan ,  memang terbaekkkk .HAHA , pastu walit smpai terus balek rumah :)
 Niee lah saya nak critakan , nak update bnyak lagi , malas ~
HAHA , byebye , semoga terhibur :-*

 

No comments:

Post a Comment